Saturday, March 10, 2007

Enkeltrom

Jobber for øyeblikket på et lite sted langt hjemmefra. Har bodd på enkeltrom hele uken. Vel tilbake synes jeg huset mitt mest er et slott. Flere etasjer og stuer og soverom... Og musikk. Et hotellrom har TV. Stusselig. Her hjemme har jeg beveget meg fra rom til rom. Zeromancer har spilt og jeg har danset. Zeromancer er ujevnt sterke. Min lillebror har laget en liten best of til meg og jeg nyter den. Min lillebror, verdens beste. Håper han vet det. Det er så deilig å fylle kroppen med musikk og bevege seg i takt med den. Ikke tenke på hva man gjør eller hvordan man ser ut. Bare kjenne. Bare brøle. Bare slippe. Stunder av tilstedeværelse og liv. Det verste med enkeltrom er ikke at de er fremmede, heller ikke at de er ensomme. Det verste med enkeltrom er at det ikke går an å bevege seg der.

No comments: