Wednesday, July 16, 2008

En fin reklame!

Det er rart hvordan folk oppfatter forskjellig.

Jeg synes denne var riktig søt. Vakker, vemodig, menneskelig og fint utført. Så bra at jeg ble litt rørt. Budskapet for meg er at man ikke alltid kan få den man ønsker seg, men at det er helt ok å forelske seg. Også i sitt eget kjønn. - Men vær så snill, bruk kondom. Ja. Ingenting jeg reagerte negativt på. En bra reklame.
Så leste jeg et par kommentarer. Foruten de vanlige imbesille som i sin homofobi ikke kan uttrykke annet enn skjellsord, hadde noen reagert på at det så ut som om han måtte ty til gutter siden han ikke fikk de jentene han hadde lyst på. Andre ble fornærmet over at man blandet inn kondomer. Atter andre diskuterte om hovedpersonen var straight, bi eller gay, eller hva som var det korrekte blandingsforholdet. Hvorfor må vi gjøre det så vanskelig? For å forstå? Eller har vi en liten hang til å fremheve oss selv ved å finne feil? Jeg håper det første, frykter det siste. Det fins lite som er uten feil og mye som ikke kan forståes. Kanskje vi burde legge mer energi på simpelthen å akseptere.

No comments: