Monday, August 13, 2007

Sommar

Vet ikke om det er det lille glasset med vin, den herlige spanske skinken, kanskje osten, det faktum at jeg har flyttet et piano hit, eller Michael Nyqvists sommarprogram som har hensatt meg i en så deilig sinnstemning. En "jeg-vil-ikke-gå-å legge-meg-jeg-vil-nyte" tilstand.
Pianoet er sikkert medskyldig, men Nyqvist får bære sin del av ansvaret. For et fint program! Historien han fortalte var medrivende velskrevet og musikken (som ikke er storslagen i seg selv) var nærmest genialt mikset med den. Hans dramatisering sterk og suggererende, som alltid. Leste en eller annen gang et eller annet sted en anbefaling av Nyqvists Sommar. Fant brått ut at den lå i 30-dagersarkivet til SR for siste gang i dag. Så da ble det en sen kveld på meg som hadde tenkt å legge meg tidlig. Men det var det verdt!
Programmet kan fortsatt lastes ned som POD-radio, men dessverre uten musikk. Vær så god http://www.sr.se/laddahem/podradio/SR_sommar_i_p1_070714030033.mp3 og nyt!

No comments: